Salta e ir al contenido principal

Configuració de les galetes

Fem servir galetes per assegurar les funcionalitats bàsiques del lloc web i per a millorar la teva experiència en línia. Pots configurar i acceptar l'ús de galetes, i modificar les teves opcions de consentiment en qualsevol moment.

Essencials

Preferències

Analítiques i estadístiques

Màrqueting

Canvis a "Sessió 3 | IA, Comunicació i Periodisme"

Avatar: Bru Aguiló Bru Aguiló

Descripció (Català)

  • -

    L’aplicació de la intel·ligència artificial en el món de la comunicació ha obert una finestra d’oportunitats, amb una escletxa prou fosca de reptes. Les comunicadores tenen a la seva disposició eines que redacten contingut amb pocs segons. Les periodistes poden accedir a programari que genera imatges automàtiques, i que ja han ocupat portades de diaris nacionals i internacionals. On està la frontera entre eines per facilitar la feina als periodistes, i eines per substituir als periodistes? Com afecta l'ús d’aquestes eines al rigor periodístic i a la desinformació? Què està passant en les redaccions catalanes?


    Fa uns anys es reflexionava sobre com les xarxes socials substituirien la tasca periodística, convertint a totes les persones en comunicadores i creadores de contingut. Què suposa la normalització de la intel·ligència artificial pel sector de la informació i la comunicació? Quin efecte té en el periodisme aplicar eines que faciliten tecnocorproacions irrespectuoses amb la privacitat i els drets de les persones? Tornarem a entonar «video killed the radio star»?


    En aquesta sessió comptem amb Patricia Ventura, doctora per la UAB especialitzada en l’aplicació dels algoritmes a les redaccions, Judith Membrives, tècnica de digitalització a Lafede.cat, Carles Planas Bou, periodista tecnològic a El Periódico, i Enric Borràs, subdirector del Diari ARA. El cicle segueix amb:



    📌 Organitza: Canòdrom - Ateneu d'Innovació Digital i Democràtica
    📸 La imatge del cicle és una creació de Taller Estampa

  • +

    L’aplicació de la intel·ligència artificial en el món de la comunicació ha obert una finestra d’oportunitats, amb una escletxa prou fosca de reptes. Les comunicadores tenen a la seva disposició eines que redacten contingut amb pocs segons. Les periodistes poden accedir a programari que genera imatges automàtiques, i que ja han ocupat portades de diaris nacionals i internacionals. On està la frontera entre eines per facilitar la feina als periodistes, i eines per substituir als periodistes? Com afecta l'ús d’aquestes eines al rigor periodístic i a la desinformació? Què està passant en les redaccions catalanes?

    Fa uns anys es reflexionava sobre com les xarxes socials substituirien la tasca periodística, convertint a totes les persones en comunicadores i creadores de contingut. Què suposa la normalització de la intel·ligència artificial pel sector de la informació i la comunicació? Quin efecte té en el periodisme aplicar eines que faciliten tecnocorproacions irrespectuoses amb la privacitat i els drets de les persones? Tornarem a entonar «video killed the radio star»?

    En aquesta sessió comptem amb Patricia Ventura, doctora per la UAB especialitzada en l’aplicació dels algoritmes a les redaccions, Judith Membrives, tècnica de digitalització a Lafede.cat, Carles Planas Bou, periodista tecnològic a El Periódico, i Enric Borràs, subdirector del Diari ARA.

    El cicle segueix amb:


    📌 Organitza: Canòdrom - Ateneu d'Innovació Digital i Democràtica
    📸 La imatge del cicle és una creació de Taller Estampa

Confirmar

Si us plau, inicia la sessió

La contrasenya és massa curta.

Compartir