Salta e ir al contenido principal

Configuració de les galetes

Fem servir galetes per assegurar les funcionalitats bàsiques del lloc web i per a millorar la teva experiència en línia. Pots configurar i acceptar l'ús de galetes, i modificar les teves opcions de consentiment en qualsevol moment.

Essencials

Preferències

Analítiques i estadístiques

Màrqueting

Datapolitik

Avatar: Bru Aguiló Bru Aguiló

El passat 18 i 19 de maig es van fer les segones jornades de Datapolitk. Es tracta d'unes jornades sobre política i comunicació, un esdeveniment organitzat per l´associació Heurística i la unitat de recerca Tecnopolítica de l'IN3/UOC.


A la sessió es van treballar essencialment diversos aspectes, com ara les transformacions que ha generat l'era de la informació en la política i la comunicació. Fonamentalment, aquestes transformacions han provocat una doble dinàmica: d'una banda, els processos de desintermediació de la comunicació i autocomunicació de masses, que han trastocat el mapa d'influència tradicional dels mitjans, han anat plegats de l'emergència de noves comunitats i pràctiques mediàtiques; de l'altra, han aparegut noves formes de mediació i de concentració de poder (econòmic, polític, social…) que s'escapen a les formes de control democràtic desenvolupades en el marc clàssic dels mitjans de comunicació de masses (marcs legals i institucionals, pràctiques d'autoregulació, etc.).


A aquest efecte, el dia 18 es va celebrar la taula rodona "Somnien els algorismes amb ovelles polaritzades? Polarització social i política i mitjans socials en línia". Que va tenir la participació de Rosa Borge (professora de ciència política i directora del grup de recerca Communication Networks & Social Change (CNSC), UOC), Jordi Muñoz (director del Centre d'Estudis d'Opinió i professor de Ciència Política, UB) i Carlos Castillo (professor de recerca ICREA i director del grup de recerca Web Science & Social Computing, UPF). D'altra banda, el dijous 19 al matí es va fer la presentació d'estudis i projectes i un debat sobre la polarització, el discurs d'odi, la propaganda i la deliberació a les xarxes. van intervenir, entre d'altres, Carlota Moragas Fernández (professora del departament d'Estudis de Comunicació, URV), Javier Borge Holthoefer (investigador principal del grup de recerca CoSIN3, IN3-UOC) i Joan Balcells Padullés (professor dels Estudis de Dret i Ciència Política , UOC). 



Posteriorment, va haver-hi dos tallers participatius, un de caràcter més qualitatiu i un altre de perfil més quantitatiu. Al taller d'anàlisi qualitativa, es van examinar els continguts, visuals i de text, que circulen tant per mitjans socials com per mitjans tradicionals; en el de tipus quantitatiu, es van examinar els continguts, visuals i de text, que circulen tant per mitjans socials com per mitjans tradicionals.


Podeu trobar tota la informació sobre aquesta entrada de la web de Tecnopolítica.


Comentari

Reportar contingut inapropiat

Aquest contingut no és apropiat?

Motiu:

Carregant els comentaris ...

Inicia sessió o crea un compte per afegir el teu comentari.

Confirmar

Si us plau, inicia la sessió

La contrasenya és massa curta.

Compartir